Sunday, January 27, 2019

Violina

        -OSNOVNI DELOVI VIOLINE SU:
                 -pužić
                 -čivije
                 -kutija za čivije
                 -pražić
                 -vrat violine
                 -4 žice- G,D,A,E
                 -gornja daska
                 -donja daska
                 -intarzija 
                 -kobilica
                 -f-otvori
                 -fajn-štimer
                 -podbradak
                 -dugme

      -OSNOVNI DELOVI GUDALA SU:

                -vrh gudala
                -štap
                -strune
                -žabica
                -namotaj od žice
                -koža
                -šraf


     -ZAŠTO SAM ODABRALA BAŠ OVAJ INSTRUMENT?


Ovo mi je već peta godina kako pohadjam Muzičku školu ,,Stanislav Binički", i mogu da kazem da kada sam prvi put ugledala violonu odmah mi se svidela. Još od malih nogu molila sam mamu da krenem u muzičku školu da bih naučila da je sviram. Prvi put kada sam je primila u ruke bila sam zapanjena. Na prvom času učila sam najosnovnije stvari kao što su povlačenje gudala na jednoj žici. Roditeljima sam predstavljala sebe kao da sam profesionalni violinista, a zapravo sam stano proizvodila neke neartikulisane zvukove. Za neke bi to izgledalo kao da sam uzela komad drveta sa četiri žice, ali meni to ne izgleda tako. Ona je za mene kraljica i ubedljivo najlepši muzički instrument koji postoji. Mislim da bi svako kada bi je svirao imao isto mišljenje kao i ja. Kroz ovih 5 godina shvatam kroz sviranje da je jako težak i zahtevan instrument. Trudim se da svaki dan odvojim barem deset minuta, a ako me volja potegne kada to bude i sat ili dva. Međutim kada je ne bih vežbala osećala bih se kao da držim neku nepoznatu i tajanstvenu stvar. Jednom mi se desilo dok sam svirala da mi je pukla žica, počela sam da plačem misleći da sam pokvarila ceo instrument. Mama je rešila stvar tako što smo zajedno otišle u prodavnicu i kupile E žicu i onda smo uspele da je namestimo. Od tada se više ne plašim da li će mi pući još neka žica. Pomoću ove sprave uspešno sam prolazila na svim nastupima i takmičenjima. Ovo čudo će mi zauvek ostati omiljena stvar i nikada neću promeniti mišljenje o njoj!

                      -USPESI NA TAKMIČENJIMA
-violina
I razred- II nagrada (87,25 bodova)
II razred- II nagrada (85.50 bodova)
IV razred- II nagrada (86.75 bodova)
-solfeđo
III razred- III nagrada (76 poena)
IV razred- II nagrada (81.50 poena)



Emilija Popović



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.